Stale aktualne posty , kontynuacja Parafii 1 .

http://orwid1.blogspot.com/ DAWNE POSTY PARAFII

czwartek, grudnia 10, 2015

Spowiednika od zaraz !

Przyznaję , boję się  . Bardzo chciałbym godnie uczestniczyć , w tych moich ostatnich Świętach . Ekstatycznie , uczciwie , jak kiedyś , parę chwil po nawróceniu . Jak kiedyś za niedocenionego  księdza Ciupy .Wówczas nawiedziła naszą Diecezję   relikwia w wizerunku . Nie działo się  dobrze w parafii i we mnie .    Obraz Jasnogórskiej Pani witałem tylko  cierpliwie . Tolerowałem uniesienie bliskich i znajomych . Uczciwie identyfikowałem się ze  współbraćmi , znajomymi , krewnymi . Uczciwie , lecz bynajmniej , niestety   nie euforycznie .                                                                         Czyli najgorzej  , jak mogłem . Jednak ,  podczas najdłuższej Mszy w moim życiu , kiedy pożegnanie Matki Jasnogórskiej trwało i trwało , długo , coraz dłużej , dłużej  niż kiedykolwiek  . Nasz kościółek pękał w szwach , wierni szczelnie wylewali się wokół murów ,  i nie było szans na przyspieszenie liturgii , jednak , po raz pierwszy w życiu moim nędznym , po raz pierwszy , czułem się wolnym , potrzebnym , szczęśliwym . Beczałem jak bóbr , gdy strażacy wynosili  kawałek deski  , błogosławiony  najcudowniejszym  wizerunkiem naszej Matki ! Nigdy tego nie zapomnę , nigdy ,  i daj Boże ,  abym to łkanie mógł przekazać dzieciom i wnukom . Potem ,   pra i pra wnukom . Aby świat zrozumiał wreszcie , ze jesteśmy narodem Matki Bożej , że jesteśmy nie do zajechania ! Jeśli ja , od dziecka wdrażany do wątpienia , dwadzieścia cztery godziny na dobę , pozbawiany wszelkiej nadziei nie tylko na przetrwanie moje   ,   na przeżycie , pozbawiany nadziei uporczywie i  skutecznie , płaczę , łkam , zanoszę się łkaniem z powodu wynoszenia z naszego kościółka deski świętego Łukasza , to ja się już przestaję bać szwadronów śmierci , socjopatycznych morderców, łgarzy i fałszywych emisariuszy ! Przestaję się bać spowiedzi wobec  kapłana ,  sprawującego posługę   na zaproszenie niewierzącego  proboszcza  . Stare nasze przysłowie mówi : " siła Złego , na jednego ! " . Siła zjednoczonych potęg nie znaczy nic wobec   Dobrej , Jezusowej Polski ! I choć ta Jezusowa Polska przerośnięta jest złośliwym rakiem , obroni się , wyczekujcie w działaniu , wyczekujcie w oporze ,  opłaci się . Tak , czy owak , mamy dwie Ojczyzny . Polską i Niebieską . Jedna i druga trwa . Jedna i druga jest nadspodziewanie realna i nadspodziewanie  bliska .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Nie mamy zamiaru cenzurować Waszych wypowiedzi , poza przypadkami oczywistego braku kultury .